Heeft u een klacht over het Sociale Dorpsteam of bent u niet tevreden over de hulp vanuit de sociale dienst of de gemeente? Dan willen we dat graag weten. We willen graag leren van uw ervaringen. Er zijn verschillende manieren waarop u dit aan ons kunt laten weten. direct aan het Dorpsteam of via de onafhankelijke vertrouwenspersoon hulp en ondersteuning.

U kunt uw klacht over het dorpsteam sturen aan de Stichting Sociale Dorpsteams Utrechtse Heuvelrug. Dit kan via mail klacht@samenopdeheuvelrug.nl of per post naar Stichting Sociale Dorpsteams Utrechtse Heuvelrug, t.a.v. klachtenafhandeling, Postbus 155, 3940 AD Doorn,

Zet in uw bericht in ieder geval de volgende gegevens:

  • uw naam
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
  • beschrijving van uw klacht
  • welke medewerker er eventueel bij betrokken is
  • wanneer de klacht is ontstaan
  • als dat nodig is: een of meer bijlagen

Hoe behandelen wij een klacht

  • We gaan altijd met u in gesprek over uw klacht. Bij u thuis of op kantoor
  • Binnen 5 werkdagen nadat uw klacht is ontvangen neemt een Teamleider telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak
  • In een gesprek kunt u uw klacht toelichten en bekijken wij hoe we uw klacht zo goed mogelijk kunnen oplossen
  • Gaat uw klacht over een medewerker van de Stichting dan wordt deze erbij betrokken
  • Soms zijn er een paar gesprekken nodig om uw klacht goed te kunnen behandelen
  • Is er een oplossing gevonden dan ontvangt u binnen 10 werkdagen schriftelijk de oplossing (er worden geen gespreksverslagen gemaakt)
  • We proberen uw klacht zo snel mogelijk af te handelen en samen met een goede oplossing te bereiken
  • Lukt het niet om binnen 6 weken na ontvangst van uw klacht met u een afspraak te maken dan kunnen we daarna uw klacht niet meer behandelen
  • U kunt dan nog wel in gesprek om te bekijken hoe we u in de toekomst verder van dienst kunnen zijn

Nationale Ombudsman

Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn behandeld dan kunt u altijd contact opnemen met de Nationale Ombudsman.

Onafhankelijk vertrouwenspersoon hulp en ondersteuning

U kunt ook direct contact opnemen met de onafhankelijke vertrouwenspersoon hulp en ondersteuning, Jose van den Berg. Zij kan u helpen wanneer uw contact met het Sociale Dorpsteam, de RDWI of de gemeente niet goed verloopt. Zij zorgt ervoor dat uw klacht op de juiste plaats terecht komt en met zorgvuldigheid wordt afgehandeld. Zij doet dat altijd in afstemming met u.

Spreekuren onafhankelijk vertrouwenspersoon hulp en ondersteuning

Jose van den Berg is aanwezig op woensdag tussen 10.30 en 13.30 uur, in de even weken. Ook kunt u haar op alle werkdagen bellen op 06 12 44 39 56.

Klacht specifiek over jeugdhulp

Heeft u een klacht die specifiek gaat over een aanbieder van jeugdhulp? Dan kunt u contact opnemen met het AKJ. Deze vertrouwenspersoon is er voor alle (pleeg) kinderen, (pleeg of groot-) ouders die te maken hebben met jeugdhulp. Kijk voor meer informatie op de website van het AKJ of bel (088) 555 1000.